Страницы

Екологічна грамотність і здорове життя.

Бережіть природу

https://drive.google.com/drive/u/0/home

Екологічна проблема


Навколишнє середовище і здоров’я людини



Що означає бути екологічно грамотним і вести здоровий спосіб життя?

Людина, яка компетентна у сфері екології та здорового життя, здатна чітко усвідомлювати власну відповідальність за стан навколишнього середовища. Вона може розрізняти основні екологічні проблеми та діяти задля їх вирішення, дотримуватися здорового способу життя, вирішувати нагальні життєві проблеми, раціонально використовувати природні ресурси. Все це дозволяє виробити особливу систему цінностей, орієнтовану на збереження природи та здоров’я людини.

Як формувати екологічну грамотність у школярів?

Учитель може розвивати екологічну грамотність дітей під час поточних уроків чи виховних годин, тематичних чи урочистих заходів, виконуючи різноманітні екологічні проекти. Однак шкільні дисципліни мають різні можливості для формування цієї компетентності. Так, навчальний матеріал предметів природничого циклу більше, ніж дисциплін суспільно-гуманітарного профілю, пов’язаний із довкіллям і здоров’ям. Такі дисципліни як біологія, географія, фізика, хімія, екологія, основи здоров’я та фізична культура навіть тематично дуже близькі до проблем, безпосередньо пов’язаних із екологічною грамотністю і здоровим життям. Тож і формувати їх на таких уроках значно легше.

Однак розвивати цю важливу компетентність у школярів можна під час будь-яких уроків. Головне – виокремити найбільш перспективні теми та визначити правильний підхід до презентації навчального матеріалу.

Які форми роботи обрати?

В арсеналі сучасного вчителя є безліч дієвих інструментів, які можна застосувати для формування ключових компетентностей учнів. Як свідчить досвід, найефективнішими при формуванні екологічної грамотності та здорового життя будуть такі:

  • розв’язування екологічних ребусів, загадок і кросвордів; 
  • підготовка та презентація проектів на екологічну тематику;
  • робота з візуальними матеріалами (інфографікою, фото, мотиваторами, відеофільмами, ментальними картами тощо);
  • підготовка тематичного оформлення класу;
  • проведення еколого-краєзнавчих екскурсій та акцій; 
  • створення екологічних стіннівок і буклетів, підготовка матеріалів на екологічну тематику для місцевих ЗМІ;
  • проведення виховних заходів;
  • позашкільна робота (збільшення площі зелених насаджень, виготовлення годівниць та шпаківень, догляд за рослинами, проведення толок тощо). 
Як формувати екологічну грамотність на уроках предметів гуманітарного циклу?

У програмі із зарубіжної літератури можна виокремити чимало тем, які допоможуть зацікавити дітей питаннями екології та збереження довкілля. Наприклад, вивчаючи міфи народів світу в 6 класі, запропонуйте школярам звернути увагу на проблему єдності людини та природи. Нехай учні спробують оцінити рівень залежності тогочасної людини від навколишнього середовища, а також розглянуть способи її впливу на нього. Після цього попросіть дітей об’єднатися у малі групи та придумати власний міф, який би стосувався проблем природи чи здоров’я людини.






Немає коментарів:

Дописати коментар